Werkwijze

Ik werk resultaatgericht en focus me daarbij op de hoofdlijnen, zonder de details uit het oog te verliezen. Klantgericht werken en zoeken naar evenwicht tussen inzet en rendement vind ik belangrijk. Ik heb ruimte nodig om te bewegen en vertrouwen om besluiten te nemen. Dat krijgen medewerkers van mij ook. Ik heb een eigen mening en durf die ook te verkondigen. In de dagelijkse drukte probeer ik zoveel mogelijk te structureren en te plannen. Goed nadenken wat nu moet en morgen kan. Prioriteiten stellen en keuzes maken die nodig zijn. En er mag gelachen worden; in een prettige sfeer is het goed werken. Ik ben goed in staat te relativeren en in mijn opdrachten kenmerk ik me door rust en structuur aan te brengen.

Belangrijk in elke opdracht is het managen van verwachtingen. De opdrachtnemer moet duidelijk hebben of maken wat het gewenste resultaat is. Binnen drie weken zorg ik voor een eerste inventarisatie of plan van aanpak en stem dit af met de opdrachtgever. Het kan zijn dat de opdracht of de ingeschatte tijdsduur moet worden aangepast. Belangrijk is dat opdrachtgever en interim professional dezelfde weg bewandelen en op hetzelfde resultaat koersen. Ik vind het prettig en noodzakelijk gedurende de opdracht regelmatig – wekelijks of tweewekelijks – overleg te hebben. Aan het eind van de opdracht mag de opdrachtgever rekenen op een eindrapportage of een overdrachtsdocument. Zo belangrijk als de eerste weken zijn voor een goede afstemming, zo belangrijk zijn de laatste weken om de kennis weer over te dragen.

Bekijk hier de Algemene voorwaarden